logo
Napisz lub powiedz w czym możemy Ci pomóc - czekamy na kontakt!

+48 731 186 435

biuro@evion.pl

ul. Ziołowa 13, 15-161 Białystok

Pozycjonowanie

Jeśli Twój klient czegoś szuka w Internecie, najpewniej używa do tego wyszukiwarki Google.

Na czym to polega?

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) – to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Bardzo często pozycjonowanie nazywane jest również optymalizacją strony dla wyszukiwarek internetowych lub po prostu SEO.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Dlaczego skuteczne pozycjonowanie strony w Google jest takie ważne? Trudno nawet wyobrazić sobie, jak ogromną liczbę zapytań internauci wprowadzają do wyszukiwarki każdego dnia – a liczba ta stale rośnie! Wg bardzo przybliżonych wyliczeń w ciągu tylko jednego roku wyszukiwarka obsłużyła:
  • 1999 – 1 miliard zapytań
  • 2000 – 14 miliardów zapytań
  • 2001-2003 – ponad 55 miliardów zapytań
  • 2004-2008 – 73 miliardy zapytań
  • 2009 – ponad 365 miliardów zapytań
  • 2012-2015 – 1,2 biliona zapytań
  • 2016 – ponad 2 biliony zapytań
Jeszcze trudniej obliczyć jaki potencjał marketingowy stanowi to dla firm i ich stron www! Obecność w wynikach wyszukiwania tej najpopularniejszej wyszukiwarki pozwala na potencjalne wyświetlenie swojej „reklamy” nawet kilkaset razy w ciągu dnia – w zależności od tego jak często wyszukiwane są usługi podobne do oferowanych!
Według badań firmy Gemius z wyszukiwarki Google korzysta niemal 97% polskich internautów. Dorównanie w tej materii Google, które niezmiennie od lat zajmuje czołowe miejsce w rankingu wyszukiwarek, jest praktycznie niemożliwe.
Z pewnością każdy z Państwa niejednokrotnie szukał za pomocą tej wyszukiwarki informacji, usług lub produktów, albo porównywał oferty kilku obecnych na rynku firm. Być może również dzięki obecności danej firmy w wynikach wyszukiwania dokonali Państwo zakupu przez Internet lub podpisali umowę z inną firmą.

Efekty pozycjonowania

Opisywane poniżej case study utwierdza tylko w przekonaniu, że nowa strona internetowa nie musi być z góry skazana na niepowodzenie w SEO. Dzięki naszej innowacyjnej usłudze SEO Cloud masz możliwość podjęcia wielowymiarowego pozycjonowania, które zapewnia regularne analizy i systematyczne optymalizacje strony internetowej. Nasze niekonwencjonalne rozwiązanie stworzone jest do uzyskiwania długotrwałych efektów, co można zobaczyć na poniższym przykładzie.

CEL I ZAŁOŻENIA

Klient postanowił stworzyć i uruchomić nową wersję serwisu internetowego w połowie 2017 roku. Od momentu zmiany witryny klient powierzył ją nam. Niewątpliwie zaletą usługi SEO Cloud, którą wybrał, jest brak ograniczeń w przypadku promowanych wyrażeń. Głównym celem naszej współpracy było zwiększenie widoczności całej oferty klienta. Podjęte przez nas działania miały zwiększyć liczbę wyświetleń serwisu o co najmniej 100% w stosunku do wyników poprzedniej wersji witryny, co przełożyłoby się bezpośrednio na zwiększenie liczby leadów.

PODJĘTE DZIAŁANIA

Pierwszym etapem było przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO, który umożliwił nam podjęcie planowej optymalizacji serwisu wraz z systematyczną rozbudową contentu serwisu (dzięki pracy zespołu Copywriterów). Kolejnym etapem były tzw. działania off-page (poza stroną) mające na celu analizę profilu linkowego i systematyczną publikację wartościowych wpisów, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie strony w Google.
Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, m.in. przez ciągle zmieniające się algorytmy Google. Dlatego do dnia dzisiejszego systematycznie analizujemy stronę i podejmujemy na niej regularne działania SEO.

OSIĄGNIĘTE EFEKTY

Systematyczne prace optymalizacyjne wraz z działaniami off-page spowodowały, że już po kilku miesiącach współpracy uzyskaliśmy trzykrotnie wyższą widoczność na ponad tysiąc fraz. Dodatkowym efektem był również spektakularny wzrost odwiedzin serwisu przez użytkowników i wzrost zapytań o ofertę klienta. Z kolei dzięki optymalizacji wersji mobilnej serwisu uzyskaliśmy również ponadtrzykrotny wzrost odwiedzin z urządzeń mobilnych.
Na poniższym zrzucie ekranu prezentujemy efekty naszej współpracy miesiąc po miesiącu, od jej samego początku. Już 6 miesięcy wystarczyło, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki dla klienta, a w kolejnych miesiącach jeszcze bardziej je poprawialiśmy.
Przez niecały rok współpracy doszliśmy do niemal 300 tys. wyświetleń serwisu w wyszukiwarce Google, przy łącznej liczbie 19,2 tys. kliknięć.

Jesteś zainteresowany?